Som jag nämnt tidigare så är ju badrum nåt man drar sig lite för att sätta igång med. Skrämd av att kostnaderna överstiger det man har på sparet gör att det inte blir av.
Men så en dag insåg vi att vi tydligtvis hade lite väl höga räntor för att vara en trogen Nordea kund och funderade av och an på om det verkligen skulle vara så. Efter en artikel om räntor i DN så kände vi att det var dags att skrida till verket.
Sagt och gjort!
Med en ny personlig bankman på plats tog vi diskussionen om det inte var idé att se över våra räntor, och all annan ekonomi förstås
Jodå, det gick bra
Mer än bra! Vi sänkte månadskostnaden för lånen avsevärt och då fick vi ju ett sprillans nytt badrum så att säga "på köpet".
Ibland så tänker man att om det verkar för bra för att vara sant, så är det oftast så
Men detta var faktum! Ett nytt badrum och en lägre månadskostnad.
Och inte minst världens trevligaste bankkontakt! Plötsligt är det så att det känns lockande att gå till banken för att prata pensionsspar, försäkringar och fonder. Nästan lite scary.
Så om det är nån som inte är helt nöjd med sin bank eller sin bankkontakt så vet jag vart du kan vända dig med fullt förtroende
Tack Jonas Abraham på Nordea!
Utan din hjälp hade vi fortsatt fått duscha i en liten balja i ett uthus :-)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar